DS legt focus op verhogen merkwaarde

- Geen reacties

Het kersverse merk DS, dat voorkomt uit Citroën, legt de focus op het bouwen van een sterk merk. Veel auto’s verkopen is niet het eerste doel.

DS wordt dit jaar langzaam uitgerold als zelfstandig merk. Het belangrijkste doel is om een luxe beleving rondom het merk op te bouwen, iets wat je als klant straks moet kunnen ervaren in de auto’s en bij de dealers. De CEO van het kersverse merk, Yves Bonnefont, zegt tegen Automotive News dat de eerste focus niet ligt op zoveel mogelijk auto’s verkopen. Het ‘sterke merk’ moet de sfeer van Franse flair en Parijse chic ademen.

DS krijgt dit jaar zijn eerste eigen dealers in Nederland. Er komen drie soorten verkooppunten: de DS Store, DS Salon en DS Commerce. De DS Store is een chique winkel die alleen in de grote steden komt. De andere twee zijn aparte showrooms en gedeelde showrooms bij bestaande Citroën-dealers.

DS wordt in de markt gezet als premium merk, dat moet gaan concurreren met Audi, Mercedes-Benz en Lexus. Om het merk in Europa te laten slagen is ook uitbreiding naar andere werelddelen belangrijk. DS wordt dus een wereldmerk. In China zijn er al aparte DS-showrooms (foto) en moederbedrijf PSA wil DS zelfs in Noord-Amerika gaan verkopen. Daar is het Franse bedrijf op dit moment helemaal niet actief.

Tags: