Citroën blaast Eurocasion-label nieuw leven in

- Geen reacties

Het Eurocasion-label van Citroën keert terug in Nederland. De naam stamt uit 1974, maar de inhoud is geheel gemoderniseerd om het voor zowel klanten als het eigen dealernetwerk weer aantrekkelijk te maken. Dankzij een samenwerking met de Bovemij kan Citroën als eerste merk een jaar BOVAG-garantie aanbieden op de jonge occasions.

Auto’s tot vijf jaar oud en met een maximale kilometerstand van 120.000 voor benzinemodellen en 150.000 voor diesels komen in aanmerking voor het Eurocasion-label. Klanten halen hun voordeel uit een aantal zekerheden, zoals de unieke twaalf maanden BOVAG-garantie, een gegarandeerde kilometerstand, goede check-up en mobiliteitsgarantie. De klant kan onder dezelfde voorwaarden bij elke Eurocasion dealer terecht, ook in het buitenland.

Hans Pas, als Manager Remarketing & Eurocasion bij Citroen Nederland verantwoordelijk voor de nieuwe aanpak: “De noodzaak van een label voor merk­occasions is meerledig. Een occasionlabel heeft een positieve invloed op het rendement, de restwaarde en het imago. Uiteindelijk is het niet alleen de bedoeling de financiële resultaten van de dealers te verbeteren, maar ook de verkoop van nieuwe auto’s positief te beïnvloeden.” Het vernieuwde Eurocasion-label is in ieder geval succesvol van start gegaan. “Natuurlijk hopen we dat uiteindelijk alle dealers het Eurocasion-programma invoeren, maar de verwachting was met 70 Eurocasion dealers van start te gaan; ofwel 60 procent van het netwerk. Inmiddels zitten we al op meer dan 90 deelnemende dealers en agenten,” aldus Pas.

Tags: